Archief | december, 2014

Piekervrijtip: vroeger naar bed!

15 Dec
Bron:
Springer Science+Business Media

winterslaap

Wil je je negatieve denkspiraal doorbreken dan is hier een gouden tip die je heel gemakkelijk kunt uitvoeren. Ga eens vroeger naar bed! Ja! Zo simpel…
Uit onderzoek blijkt dat laat naar bed gaan zeker in verband staat met piekeren. Mensen die laat naar bed gaan en een langere periode te weinig slaap krijgen worden vaker overspoeld door negatieve gedachten dan mensen die hun gezonde uurtjes slapen.
ik wil slapen
Mensen die de slaap niet kunnen bevatten zitten dan na verloop van tijd zo vol met spanning in het lijf. Je rust dan ook niet echt meer uit. Je slaapt OP je bed… in plaats van IN je bed. Herken je dat? Jouw lijf vol met adrenaline en dan pieker, pieker wakker liggen met je hoofd vol negatieve gedachten..
Tips voor een goede nachtrust.
1) Neem je voor om eens naar bed te gaan acht uur voordat je wekker gaat.
2) Neem een lange hete douche of een warm bad. Dit helpt je om je te ontspannen.
3) Drink geen alcohol, koffie en eet niet twee uur voordat je gaat slapen.
4) Laat je masseren door een professionele masseur of masseer je eigen voeten voordat je gaat slapen. Als je het kuiltje aan de bovenkant van je hiel  (zie foto hieronder) zachtjes massseert zul je ook heerlijk slapen (insomnia punt).
insomnia punt
Dus pieker niet meer  en doorbreek je te weinig slaap cirkel! Misschien gaat het niet meteen in een keer, maar na een paar dagen lukt het vast beter.  Sweet dreams!
Advertenties