Voel ik wel wat er te voelen is?

11 Nov

Gevoel is energie. Iets kost energie, iets geeft energie. Gevoel bestaat uit een woord: Blij, bedroefd, bang, boos. Verward, onzeker, gewaardeerd, verbonden, geliefd, verliefd, ontspannen, onrustig.

Als ik mijn gevoel in een zin uitdruk, ben ik toch stiekem aan het denken. Mijn gevoel wordt beïnvloed door mijn gedachten. Zoals ik denk, zo voel ik me. Is mijn gedachte waar, dan heb ik een reëel gevoel.

Voel ik wel wat er te voelen is? Aanvaard ik dat gevoel zonder te oordelen?  Of wuif ik het weg?

Ik neem mijn gevoelens waar en merk ze op. Ik mag me zo voelen van mezelf en oordeel niet.  Ik geef er verder geen betekenis aan, stel geen vragen, aanvaard het gevoel en laat het los.

Geef een reactie

