Het effect als je de wolkjes rond je hoofd laat verdwijnen…

30 Apr

Zat te bladeren in mijn oude blogs en kwam het onderstaande verhaal tegen van lang geleden. Soms kunnen er mooie dingen gebeuren als je echt contact durft te maken met mensen! Geniet van deze mail van een stralende cursist. 

Reactie van een cursist 
—–Oorspronkelijk bericht—–
Van: Een stralende cursist
Verzonden: maandag 18 april 2005 10:54
Aan: Encouragement
Onderwerp: Re: zaterdag

Elysa en Peggy,

Nog eens bedankt voor de inspirerende zaterdag…er is echt iets gebeurd met mij…

En wat zaterdagavond betreft….ongelofelijk wat me is overkomen!

Ik ging zaterdagavond met m’n beste vriendin op stap in ons vertrouwde café. 
Zij voelde zich spijtig genoeg niet lekker …vele zwarte wolkjes boven haar hoofd. Zelf was ik in een state die ik eigenlijk nog niet veel heb beleefd en die wolken konden daar geen verandering in brengen. Ik straalde en gloeide dankzij de inspiratie die ik van jullie had gekregen. Mijn bedoeling was om tenminste één fijn contact te leggen die avond. Alleen al dat idee stemde me vrolijk en m’n lampje brandde volop. 

Ik zit enthousiast mijn verhaal van de workshop te vertellen aan mijn vriendin en plots komt er een indrukwekkende man van 72 jaar binnen. Hij komt daar met een jongere vriend en komt zich naast ons zetten. Even later spreekt die oude man me aan en tot mijn verbazing krijg ik van hem, op een zeer respectvolle wijze, een lading complimenten, een uitnodiging voor een groot feest ter ere van zijn verjaardag binnenkort en tenslotte 6 rozen. 

Goed, onze avond gaat verder… We nemen afscheid van onze oude vriend want mijn vriendin en ik hadden met enkele vrienden van haar afgesproken op een party elders. The 30+ party! We komen binnen, ik zie vele jonge en zoekende mensen draaien en dansen binnen hun eigen vriendenklikjes….en ik zie blikken van links naar rechts gaan maar geen toenaderingen…

Ik heb mijn rozen meegenomen naar het feestje en ik ben in volle stemming! Ik herinnerde me de woorden van jou, Elysa, over het mooie cadeau van een compliment te geven aan iemand. Even later ga ik de massa mensen in en zoek 6 gegadigden om een roos te overhandigen. Resultaat: 6 compleet vreemde mensen hebben van mij een roos gekregen, samen met een gemeend compliment en een fijn oogcontact, met de big smile van een stralende Mij.
6 mensen hebben allemaal geweldig positief gereageerd, ik heb fijne contacten gehad en ik zag bij hen plots een lampje aangaan!
Na verloop van tijd zag ik dat de rozen hun ronde deden…..mannen aan vrouwen en vrouwen aan mannen, speelse contacten dankzij uitwisseling van roosjes…vriendenklikjes opengebroken….héérlijk!!!!!

En ik, ik heb een prachtige man leren kennen (niet dankzij de rozen), die ik de laatste weken al een aantal keren vluchtig had ontmoet en kort had gesproken. En eigenlijk hadden we nooit écht contact gelegd… zaterdag dus wel. Mijn lampje deed hem iets, hij zei letterlijk ‘wat is er jou overkomen? zo had ik je nog nooit gezien!’. Zijn lampje ging ook aan. We zijn gisterenavond samen pizza gaan eten. Ik ben verliefd geworden en hij vindt me geweldig…en de rest, dat zien we wel…

Bedankt Elysa!
Bedankt Peggy!

Geef een reactie

